FANDOM

За свободен за модифициране софтуер виж статията свободен софтуер.

Безплатен софтуер (на английски: freeware software) е компютърен софтуер, който е на разположение за употреба за нулева цена, тоест без заплащане или с такса, която е само при желание от страна на ползвателя. [1] Безплатния софтуер може да бъде проприетарен, но безплатен.[2]Авторът обикновено ограничава едно или повече права, като копиране, дистрибутиране или създаването на производни, вторични разработки на базата на неговия софтуер. [3]

Външни препратки Редактиране

http://notrial.info/wiki - Безплатни програми

Източници Редактиране

  1. ((en)) Дефиниция на английския тълковен речник Merriam-Webster за freeware
  2. Dixon, Rod (2004). Open Source Software Law. Artech House. p. 4. ISBN 9781580537193. Линк от 2009-03-16. "От друга страна, безплатният софтуер не изисква никакво заплащане от лиценза към крайния потребител, но не е точно свободен софтуер, независимо от факта, че за крайния потребител софтуера е придобит, както изглежда, по идентичен начин." В действителност авторът, който е държател на авторското право, обикновено ограничава едно или няколко права за копиране, дистрибуция и създаване на дериватни произведения на неговия софтуер.
  3. Graham, Lawrence D. (1999). Legal battles that shaped the computer industry. Greenwood Publishing Group. p. 175. ISBN 9781567201789. Линк от 2009-03-16. "Безплатният софтуер, все пак, е основно безплатен по отношение на цената; авторът обикновено задържа всички останали права, включително копиране, разпространение и създаване на производни разработки от софтуера."